2013. szeptember 21., szombat

Interjú, az íróval (de izgalmas)

Jelentkeztem egy versenyre és a blogom a Legjobb Misztikus Blognak lett kikiáltva, aminek nagyon örülök és nagyon szépen köszönöm a lehetőséget. Az Első helyet elnyerő emberkének a nyereményei közé tartozott egy Interjú, aminek én nagyon örültem, mert ez szerintem szuper dolog és így legalább kaphattok rólam információkat (és pár gondolatot) már ha valakit érdekel. Szóval úgy döntöttem válaszolok a kérdésekre. Na akkor lássunk is hozzá.

Mióta írod a blogodat, és mi adott hozzá ihletet?
A blogot Augusztus végén kezdtem. Ihletett? Két dolog adott. Két különböző dolog. Egy dal és egy könyv. A könyvvel kezdem, mert az sokkal fontosabb. Nem tudom olvasta-e már valaki a Lélektársak című könyvet, de elképesztően csodás könyv. Egy reggel lefeküdtem az ágyamra és este úgy álltam fel, hogy "Ez volt életem egyik legjobb könyve". Ez igazán inspirált és a történet néhány - igazán meghatározó - része hasonlít a könyvre. A másik pedig az Oasis - Wonderwall című száma. Annyira Gyönyörű az a szám, hogy egyszerűen éjjel-nappal hallgatnám. Amikor hallgatom végig arra gondolok, hogy én is szeretnék egy ilyen Csodafalat, de amíg nekem nincs addig legalább a történetem szereplőinek van:) Szóval ez így együtt hozta meg a történetemet.

Szerinted mi tesz valakit jó íróvá, és mi tesz egy sztorit érdekessé? 
Jó íróvá szerintem az tesz valakit ha arra gondol hogy, az olvasó mit szeretne olvasni, nem arra hogy, ő mit szeretne írni. Csalódtam már emiatt egy könyvben, hogy nem azt olvastam ami engem érdekelt hanem azt ami az írót. Természetesen minden könyvben vannak lassabb unalmasabb részek amik nem érdeklik az olvasót, de azért hagyjuk, hogy haladjon a történet és ne ragadjunk le egy olyan mellékszálnál ami senkit sem fog érdekelni. Valamint ne írjuk sohasem kényszerből, mert az látszik az írásunkból, ha valamit úgy kel kikényszeríteni magadból akkor inkább hagyd egy kicsit, ne erőltesd. Egy sztorit érdekessé? Az ha más, ha valamiben más, mint a többi. Nem mondom azt, hogy ne legyen sablon, mert nekem egy sablon történet is tud ugyanúgy tetszeni ha jól megvan írva. Legyen élvezhető, lendületes. Nekem bármi felkelti az érdeklődésemet, ha különlegesnek vélem:)

Mi az, ami téged segít a fejlődésben, hogy mindig jobbat és jobbat írj? 
Az olvasás. Egyértelműen. Könyvek. Nem ihletett gyűjtök hanem tapasztalatot a többi írótól, látom milyen egy olyan könyv ami jól megvan írva és törekszek arra, hogy az én történetem is hasonló legyen, ha olyan jó nem is lehet.

Mit szeretsz az írásban? 
Nincsenek korlátok, sem határok megszabva, arról írok és úgy ahogyan akarok. Ilyenkor szabad vagyok, mint egy madár. Azt teszem amit szeretek. Nem köt semmi. A képzeletem szárnyal és minden egyes szót amit leírok azt látom magam előtt. Egy egészen más világba csöppenek. Az én saját világomba, Nincs is ennél jobb.

Van olyan író, akit nagyon szeretsz?
Cassandra Clare, Victoria Forester meg azt a nőt aki a Szerelmem egy angyal-t írta. Csak mindig elfelejtem a nevét. Szelektív az agyam:D

Olyan vagy, aki bizonytalan, és többször is átolvassa, vagy olyan, aki magabiztos és maximum egyszer átolvassa, majd publikálja az írását? 
Egyértelműen magabiztos. Van, hogy izgatott vagyok és át sem nézem, ez látszik a helyesírásomon is:)

Sok könyvet olvasol? 
Elképesztően sok könyvet. Nyáron több könyvet olvastam, mint filmet láttam. Ez pont olyan, mint az írás csak itt valaki más világába csöppenhetsz ami néha még talán az előzőnél is izgalmasabb, nem értem azokat akik nem szeretnek olvasni, szerintem a könyvek a világ legjobb dolgai közé tartoznak.

Komolyabban foglalkozol az írással, és szeretnéd, ha egyszer megjelenne egy könyved, vagy csak ilyen hobbiszinten csinálod az egészet? 
Egyenlőre hobbi, de biztos vagyok benne, hogy egyszer írok egy olyan könyvet amilyenre minden tinilány vágyik, olyat amilyet Ők akarnak olvasni, nem amit Én akarok megírni - bár én is akarom,de mindegy - Egy olyat ami minden Romantikus regénynél romantikusabb lesz MÉGSEM elcsépelt. (Remélem sikerülni fog)

Mit mondanál annak, aki abba akarja hagyni az írást? Mivel biztatnád, hogy folytassa? 
Egyszerűen megkérdezném tőle, miért kezdte el? És, hogy szerinte, akkor volt-e értelme elkezdeni, mert szerintem, ha valamit csinálunk azt legalább jól csináljuk. Én nem beszélném le, ha szerinte nem jó amit csinál, ha ő nincs megelégedve a saját munkájával, akkor nincs miről beszélnünk. Az a legfontosabb, hogy szerinted legyen jó amit csinálsz másokkal csak utána foglalkozz. Mert ha szerinted sem jó, akkor veszett ügy.

A blogod főszereplőjének a személyisége/kinézete hasonlít rád? 
Kinézetre, annyira különbözik tőlem, hogy ennél jobban már nem is lehetne.
Viszont belsőre hasonlít : forrófejű és céltudatos, ugyanakkor ha valamiben bizonytalan akkor az kikészíti és vége van. Én is pontosan így vagyok vele. Viszont másban semmiben.


 Hány blogot olvasol? 
Régen nagyon sokat olvastam, de én sokszor csalódok a történetekben és nem folytatom így most vagy ötöt olvasok rendszeresen. Újakat meg lusta vagyok elkezdeni. 

Mik a hobbijaid? 
Írok, olvasok, táncolok, drámázok. Régen kézilabdáztam, de rájöttem nem nekem való. Ennyi:)

Még egyszer köszönöm szépen a kérdéseket, igen különlegesek voltak. Szívesen válaszoltam rájuk. Aki elolvasta, annak pedig köszönöm:)

4 megjegyzés:

  1. Szia, meglepi nálam :) http://theworldmission.blogspot.hu/2013/09/3-dijam.html#comment-form

    VálaszTörlés
  2. Itt nem az a kérdés hogy mikor olvas könyvet hanem hogy mikor nem!Ugye?:D
    Lora!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. olyan nincs, hogy nem olvasok drága Lora. mindig benne vagyok egy könyvben. neked is benne kéne lenni egyben. a Csontvárosban:) imádlak tudod.

      Törlés